2013. március 21., csütörtök

Názár ruhatára

Kedvenc Názáromnak annyi ruhája van, hogy négy kategóriába szortírozva tudja csak számon tartani őket.

Az első kategóriába tartoznak az ünneplő ruhák, amelyek évente MAXIMUM két alkalommal kerülnek használatba. Rendkívül alapos tisztítás után rakja vissza őket vállfán a szekrény mélyébe, ahol a következő használatig legfeljebb néhány eltévedt molylepke társaságát élvezhetik, később már csak a csontvázukat, mert az erős naftalinszag engem is kinyiffantana, nem egy szerencsétlen párdekás rovart.

A második kategóriába tartoznak azok a ruhák, amiket hétköznap visel, mikor emberek közé megy. Úgy meg vannak becsülve, hogy nagyjából tíz-tizenöt évig versenyképesek! Én meg hallgathatom otthon, hogy Názár így meg úgy, bezzeg Názárnak nem kell ötévente új ruha, tud vigyázni a régire is.

A soron következő kategória a hármas számot viseli, ide tartoznak azok a ruhák, amiket kedvenc barátosném kiselejtezett az előző kategóriából, mert éles sasszeme felfedezett rajta valami kifogásolnivalót. Egyébként szerintem törvényellenes, hogy valakinek ennyire jó legyen a látása. Olyan kifogásolnivalókra gondoljunk, hogy leszakadt egy gomb, vagy elromlott a cipzár, esetleg foszlik a varrás oldalt, vagy kikopott a térde. Csupa olyan hiba, amire én fittyet hányok, (ha fittyet ettem), és vígan szaladgálok az utcán a leszakadt gombommal, az elromlott cipzárommal, a kifeslett varrásommal. Emberek között!

Na, Názárnál ez már az "otthon jó lesz még" kategória. Mosogatni, takarítani, fát vágni, jó lesz.

A negyedik, egyben utolsó kategória a legalja mindennek. Ide kerülnek azok a ruhák, amelyek végigjárták az előző lépcsőfokokat és mindenhonnan kiselejteződtek. Annyira lestrapáltak, hogy egy önérzetesebb hajléktalan megvetően utasítaná vissza őket, mert már az égvilágon semmire nem alkalmasak! Kedvenc barátosnémnál ez a kategória "aludni jó lesz benne" címszó alatt fut.

Sajnos, én szegény családból származom, három különböző ruhám sincs, nem négyféle, hogy kategóriákba tudnám sorolni őket. Nekem csak kétféle ruhám van:
- pecsétes
- szakadt
 Hát csoda, hogy problémáim vannak a jó megjelenéssel??

1 megjegyzés: