2013. április 30., kedd

Búcsúzó Nagymama

Mióta nagyapa meghalt, látom nagymamán, hogy nem tud mit kezdeni a nyakába szakadt rengeteg idővel.
Komótosan gombolja a kabátját, jobb zsebébe olvasószemüveg, bal zsebébe zsebkendő.
Majd megcseréli a  két zseb tartalmát.

A hét napjai közül minden péntek a nagymamáé.
Péntekenként kihúzom magam a kötelezettségeim alól, és nagymamázok.
Nagymamázok, amíg megtehetem.
Kitakarítok, elmosogatok, beszélgetünk.
Meghallgatom ugyanazokat a történeteket újra meg újra.
Vidám vagyok, nevetgélünk, és közben valami szorítja a mellkasomat.

Amikor elköszönök, hátranézve látom, ahogy az ablakon keresztül néz utánam az én madárcsontú, törékeny nagymamám és tudom, hogy várja a következő pénteket.

Szívfacsaró látvány végignézni ahogy drága nagymamám egyre ritkábban emlékszik arra, hová tette a pénztárcáját, befizette-e a számlákat, ebédelt-e.
Rosszul vagyok attól, hogy látnom kell, ahogy fokozatosan leépül.
Nincs elviselhetetlenebb a tehetetlenségnél és attól, hogy nem tudom átvállalni a feladatát, nem tudok emlékezni helyette.


Szeretettel nézek az idős emberekre mert szeretném, ha aggkoromban rám is szeretettel nézne valaki.

Ilyenkor mindig azt remélem, az Isten megengedi, hogy nagymama egy kicsit tovább élhessen.





2 megjegyzés:

  1. Drága Csillám!
    Máshol ezt írtam szeretem-szép írásod alá:
    "Irigylem a Nagymamádat, hogy ilyen Unokája van!Adja az Isten, hogy nagyon sokáig érezhessétek egymás szeretetét! Ölellek! "

    Mindig szívesen olvasom az élet/ed/ből merített történeteidet, melyek egy részét egyéni humoroddal fűszerezel, míg másokban a szívedet úgy tárod ki az olvasó elé, ahogy csak kevesek képesek. Mint ebben az írásodban is.
    Szeretettel: Csilla-Zsanett

    VálaszTörlés
  2. Most, itt egy kéréssel fordulok Hozzád!
    Kérlek látogass el a blogomba, ahol egy kis "meglepi" vár
    rád!
    http://szusszanasnyi-zsefy-zs.blogspot.hu/2013/05/dij
    at-kaptam-az-egyik-kedves-kovetomtol.html
    Ez egy kis figyelmesség, amiben én is részesültem, és
    Terád is gondoltam...

    VálaszTörlés