2013. január 20., vasárnap

Dalom fáj


Senki nem sírt még így, ahogy én.
Vannak tragédiák, amikre felkészülhet az ember. Villámcsapásra, ami egyik pillanatról a másikra fenekestől felfordít mindent, lehetetlen.
Volt a tragédia előtti életem, és van ez a mostani.
A kettő alig hasonlít.
Mindenki bírja a fájdalmat, kivéve azt, aki érzi, már Shakespeare is megmondta.
Gyarló módon elvárom, hogy neked is fájjon, hogy te is szenvedj, és amikor sírni látlak, megnyugszom: téged is marcangol a kín, neked is rémálom az egész.
Valójában csak az történt, hogy magammal rántottalak a szakadékba.
Nem tudom, találok-e megoldást. Mert nincs egyszerű megoldás. Hidd el: ha lenne, most élnék vele.
Azt mondják, az idő minden sebet begyógyít.
Már kislányként tudtam, ez kegyes hazugság.
Vannak sebek, amiket senki és semmi nem gyógyíthat be.
Az emberek azt hiszik, a bánat puha, könnyektől nedves köd csupán. Dőreség. A fájdalomban nincs semmi puha, az igazi fájdalom kemény, mint a kő, és éget, mint a tűz.
Mindent feléget.
Bár mondhatnám, hogy ugyanaz vagyok, aki voltam.
Nem vagyok az. Nem az vagyok.
A könnyeim befelé, a lelkembe csorognak.
Ha megtelik, belefulladok?
A semmibe bámultál, és éreztem: ugyanúgy szenvedsz, mint én.
Átöleltük egymást, és csak ültünk együtt, mint két elveszett, szerencsétlen ember.
Nem akarom, hogy kikopj az életemből, hogy kikopjak az életedből.
Nem akarom, hogy továbblépjünk.
Nem akarom, hogy emlék legyél. Azt akarom, hogy valódi legyél.
Nem akarok tervet kovácsolni arra az időre, amikor már nem lesz MI, amikor már csak TE meg ÉN leszünk.
Nekem csak egy tervem van, és azt akarom, hogy működjön.
Leginkább azt akarom, hogy te boldog légy.
De akire most vágysz, nem én vagyok.
Elengedlek.
Vérző szívvel, könnyes szemmel.
Sírva búcsúzunk, de ha igazi a szerelem, akkor ez jó sírás.
Mert elválasztva lenni valakitől, akit szeretünk: fáj.
Ha már nem fáj, nem is szeretjük.
Nem azt jelenti, hogy közönyös lettem irántad, hogy nem felejtelek.
Mégis: hagylak repülni, szabadon szállni. Hogy keresd meg, ami hiányzik.
Ha az enyém vagy, ha egy kicsit is az enyém voltál valaha, akkor úgyis visszatalálsz hozzám.
Hiszem, hogy összetartozunk. Ha nem hinném, már rég halott lennék. Hiszem, mert az nem lehet, hogy eddig tartson.
Kell, hogy legyen tovább. Ha két ember együtt és igazán akar valamit, akkor van kiút.
Ehhez kell két ember. Egy nem elég.
De addig élnem kell ebben a világban, ami most elsötétült előttem.
Gépiesen megyek tovább, teszem a dolgom. Talán egyszer majd újra magamhoz térek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése